نرده شیشه کامپوننت روکار یا اکسپوز EXPOSED

نرده شیشه ای روکار (اکسپوز) یکی از انواع نرده شیشه ای کامپوننت می باشد.نرده شیشه ای اکسپوز یکی از پرکاربردترین انواع نرده می‌باشد زیرا همانطور که از اسم این مدل نرده شیشه ای پیداست به صورت روکار بوده و قابل رویت می‌باشد و بعد از اتمام کف سازی و نصب سنگ، سرامیک و… نصب و مورد استفاده قرار می‌گیرد. از نرده شیشه ای اکسپوز (روکار) به منظور ایجاد حفاظت در تراس، بالکن، روف گاردن و… استفاده می شود.

در این سیستم از پروفیل های آلومینیومی با آلیاژهایی با مقاومت بالا که به صورت اختصاصی برای این منظور طراحی و تولید شده اند، استفاده می شود.
تفاوت اصلی نرده شیشه ای روکار با دیگر انواع نرده های شیشه ای، مشخص بودن پروفیل هایی است که در نصب آن به کار می روند. در واقع پروفیل استفاده شده در نصب نرده شیشه ای اکسپوز کاملا قابل رویت و مشخص است. این در حالی است که در مورد نرده شیشه ای دفنی یا توکار، تمامی براکت ها و پروفیل ها در داخل زمین قرار می گیرند، همچنین نصب نرده شیشه ای روکار به دلیل ظاهر زیبایی که دارد، می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای نرده های فلزی باشد. ترکیب فلز آلومینیوم و شیشه، ساختاری شیک و زیبا در ساختمان ایجاد می کنند. از سوی دیگر، شیشه منجر به پخش نور و افزایش روشنایی محیط خواهد شد.
ضخامت استانداردی که برای نرده شیشه ای روکار در نظر گرفته می شود به مکان مورد نظر شما بستگی دارد. طبیعی است که هر چه محیط پر رفت و آمدتر و یا حساس تر باشد، بهتر است از شیشه های محکم تر نیز استفاده شود.
با توجه به کاربرد نرده شیشه ای در پروژه امکان نصب شیشه سکوریت تک لایه با حداقل ضخامت 10یا 12 میلیمتر برای محل های کم تردد و کم خطر، و یا از شیشه های لمینت که از دولایه شیشه سکوریت 6 یا 8 یا 10 یا 12 میلیمتر و طلق PVB بین دو لایه شیشه تشکیل شده برای مکان هایی که به ایمنی بیشتری نیاز دارند(مانند تراس ها و یا مکان های پرتردد)، استفاده می‌شود.

اجزا نرده شیشه ای روکار یا اکسپوز
پروفیل آلومینیومی
نوار های درزگیر
قطعه گوه
قطعه نشیمن شیشه
درپوش آلومینیومی
پروفیل هندریل
شیشه

مراحل اجرای نرده شیشه ای روکار یا اکسپوز
قرار دادن پروفیل ها با فاصله ی مشخص بر روی کف
سوراخکاری و نصب انکر ها
بستن پیچ ها و رگلاژ قطعات
نصب قطعات نشیمن شیشه
قرار دادن شیشه در محل خود و فیکس نمودن شیشه ها توسط گوه ها
نصب کاور های دو طرف پروفیل و درپوش ها
نصب پروفیل هندریل یا دست انداز بر روی شیشه